Kreativ Måte å Tjene Penger På – 19.11.12

I dag, mandag 19.november, begynte dagen med å vaske bommene og skure bort grønske på båten. Solas varme, bra musikk og godt samarbeid sørget for at affæren ble grei skuring. Pun intended.

Birk i arbeid.

Siden gikk Birk og jeg til sentrum, og på veien fikk vi se en av de mest kreative måtene å tjene penger på: Bygging av sandslott. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi kommet på det en gang! Men her satt det altså en mann og en dame, på stranden, i ro og mak, og bygget et sandslott. På bildet nedenfor kan en se et blått håndkle bak mannen på stranden, og i midten av håndkleet stod en kurv til penger. Fascinerte forbipasserende – som Birk og meg selv – syntes det var artig  å se om vi klarte å treffe kurven med myntene våre. Jeg traff faktisk, og jublet i et halvt sekund, før mynten spratt ut av igjen.

Sandslott under konstruksjon.

Sandbyggingen pågikk i mange timer, for selv da mørket hadde senket seg, bygget de fremdeles. For å være helt korrekt var det ikke akkurat et sandslott, men en kirke, omringet av flere småhus og grantrær. En ser ikke detaljene så godt på bildene, men det var et ganske imponerende stykke arbeid!

Her er byggingen nesten ferdig.

Vi har vært vitne til litt av noen kreative måter å tjene penger på i løpet av vårt opphold i Portugal. Først den svevende gullmannen i Lisboa sentrum, og nå dette. Jeg tar av meg hatten for slik en kreativ tankegang.

– Anka

2 kommentarer om “Kreativ Måte å Tjene Penger På – 19.11.12

Legg igjen en kommentar