Hvor Er Sola? – 15.11.12

I går, torsdag 15. november, kl. 07 ankom vi Cascais i Portugal. Planen var å gå til Lisboa, men siden bestemte kapteinen seg for Cascais, før han ble usikker og vurderte Oeiras. Etter en ringerunde falt det endelige valget på Cascais. Kapteinen har vært her tidligere, og kunne bekrefte for resten av mannskapet det vi hadde lest, at dette er en usedvanlig skjønn by. Det som holdt oss litt tilbake var at denne byen er en såkalt «rikmannsplass» hvor alt koster litt. Men siden det er vinter og lavsesong er havneavgiften halv pris, og når vi skal bunkre for det lange strekket etter Portugal, kan vi fint stoppe innom og gjøre dette en annen plass på veien.

Harmoniske Cascais på en solskinnsdag.

Til tross for at gradestokken viser 19 grader, er det lite sol i sikte, men derimot mye regn og vind. Dette finner jeg faktisk så deprimerende, at i stedet for å vise de grå, kjipe bildene jeg selv har tatt av byen, har jeg heller valgt å sette inn et bilde (ovenfor) fra Google av hvordan Cascais ser ut i solskinnsvær. Men «always look at the bright side of life» (som de synger i en av mine yndlingsfilmer, «Life of Brian»): Jeg har endelig kunnet pakke ned ullundertøyet mitt, og det er et skritt i riktig retning!

Senere i kveld skal vi gå ut å spise, og i morgen planlegger vi å ta en dagstur til Lisboa.

– Anka

3 kommentarer om “Hvor Er Sola? – 15.11.12

  1. En minnerik tur med mange flotte stopp. Har lovet å sende hilsen fra mor og far (farmor og farfar) når jeg sender kommentar til dere. Hjemme er alt som før og de eldste følger med og tenker på dere. Skal dit i morgen slik at de får se på bloggen (^o^,) Kos dere på landjorda og god tur videre. Riktig god helg til dere alle fra familen i Langevåg, fra mine barn i Trondheim og Molde og selvsagt fra meg. Hilsen tante Evy

      • Ja nå var jeg i Langevåg i helga og viste bloggen din. De setter stor pris på å få oppdateringer og likte godt hilsenen din. Mange klemmer sendes herfra (^o^,)
        Farmor synes du er fantastisk flink med gode kommentarer og skriblerier, og jeg er helt enig. en fornøyelse å følge med (^o^,)
        hilsen tante Evy

Legg igjen en kommentar